Dec 15, 2013

Epiloog navigatsioonihooajale 2013

Sel a.d. 2013 navigasioonihooajal teostasin mitu ammust plaani. Võiks isegi öelda, et unistust.
Kevadel sooritasin edukalt Rannikulaevniku eksami. Juunis õnnestus 3 päevaga sõita Tallinnast Virtsu.
Augusti alguses õnnestus saada kokku meeskond, kellega üürisime 36-jalase jahi ja sõitsime sellega nädal aega Turu saarestikus ja Ahvenamaal. See oli tõesti minu ammune unistus. Turu saarestikus olin jahiga sõitnud varemgi, mõnepäevaseid reise, kuid nädal aega jahis varem viibinud ei olnud. Olin oma hinges olnud pikalt põnevil, sest tahtsin võrrelda suurema jahiga sõitu minu Mere Jänkuga. Tegelikult isegi kartsin, et kui nüüd jahiga purjetamise maitse suhu saan, siis Mere Jänku kipub ehk unarusse ja unustusse jääma.


Pean ütlema, et jahi ja Mere Jänku elamused on üllatavalt võrreldamatud. Jah, tegemist on purjetamisega. Jah, meri on kõigile sama, kuid siiski. Suures jahis on tunne muidugi pidulik: tõmbad aga sooti ja keerad rooli. Olgu, ega see nüüd päris nii lihtne ka ei ole, aga siiski: kui pilgu üles tõstad. näed seal suuri (no vähemalt hoopis suuremaid kui Mere Jänku) purjepindu. Sa ei pea kogu aeg asju pakkima jne jne jne.
Jahil on tõesti võrreldes Mere Jänkuga ruumi rohkem, aga samas Jänku peal on kogu su elamine su käe- jala juures. See on omaette tunne - minna oma kidinate-kodinatega üle vee.

Paraku läheb suuremas jahis kaduma mingi mere läheduse tunne, millega Mere Jänkus niiväga harjunud olen ja mida oma Turu-Ahvenamaa reisil ei tundnud. Jahiga oled sunnitud ööbima alati sadamates. Mul ei ole midagi sadamate vastu, tihti on need ikka tõeliselt toredad kohad, aga kui kuskile randa telgi püsti paned, võib sul olla oma rand või isegi oma saar. Kasvõi üheks ööks, aga ikkagi oma saar. Muidugi, võib ju alati öelda, et jahiga võib kuskile üksikusse kohta ankrusse jääda, kuid üürijahiga ja tundmatul rannal . . . julge kipper peab olema.

Selle suve suurim purjetamiselamus ja -üllatus oli tõesti see, et Mere Jänkuga purjetamine-seiklemine ei jää purjetamis- ja matkaelamuse poolest kohe päris kindlasti jahiga purjetamisele alla. Kohati hoopis kindlalt ületab selle. Eriti, kui otsida lisaks purjetamisele looduslähedust. Minuga täielikult sama meelt oli minu Mere Jänku madrus, kes oli jahi reisil samuti minu meeskonnas.

On muidugi ka jahiga matkamisel omad ületamatud võlud, ja sellepärast ei tahaks tulevikus loobuda ei Mere Jänkust ega jahtidest, sest


NAVIGARE NECESSE EST !!!





No comments: